יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



במשפחה
כתבות, סדנאות, פרסומים...

 



דעות

דף הבית » דעות » דעות ביהדות על מגוון נושאי הלכה, חגים, תפיסות יהודיות »``השבעתי אתכם (ל)בנות ירושלים``



"השבעתי אתכם (ל)בנות ירושלים"


19/05/2012
הרב ישראל רוזן כותב על השבעת הקב"ה את עמו לבנות עוד ועוד בעיר הקודש על אף הלחצים שמסביב




 
רשימת התגובות  
עבר זמן אבל.. - גיא, 26/08/2011
במקרה נכנסתי לפה שוב..ואני מקווה שעדיין תוכל להגיב פה ולזכור את מאמר שכוח הזמן הזה....ומחילה שלא הגבתי ישר קודם אבל היתה לי סיבה טובה לזה ומחילה

הנה לא שמת לב להדגשתי...שאיני פוסל האפשרות שאחד הצדדים טועה והרי ציטוטי:
``איני בא להכנס לגופו של ענין או להביע את דעתי בנושא כלל ``ואני אישית חושב שצריכים לבנות בירושלים`` אני רק בא למחות בדרך המשא ומתן``
ועוד:
``אין אני נכנס לגופן של דברים יתכן ובאמת אדוננו צודק..ואין זה נקרא מרידה באומות ואדרבא זוהי `אתחלתא דגאולה` והכל רשום בספרי הרבנים הגדולים בראיות חותכות לשבעים פנים``

אך מה שאני מתקומם נגדו אינו שהרבנים הציונים חולקים על הרבנים החרדים...אלא שה``קדם רבנים`` ``תלמידי תלמידי הרבנים``...ינוקא ואף עוברים..פוצים את פיהם בדעה אישית ``ולא תורנית`` על כל דבר בשם מושגי גדלות של ההשקפה אשר צרותם אינה מכילה אותו

והסיבה שלא הגבתי לך אז...היא מפני שחשבתי שאחד מהמתוארים לעיל הוא אתה
ואם לא תענה לי על קושיותי עליך אך הפעם באופן מדוקדק אמשיך לחשוב זאת גם עתה.
א.סוף כל סוף אתה ``תנא``..בהדיא חלקת על רבי אלעזר ע``י דברים הפוכים ומנוגדים ממה שאמר - ציטוט: ````צבא`` - כח מגמן עצמאי.
``אילות השדה``: הכח וההכשרה להתקשר לאדמה ולהפריח השממה``
האם הבאת מקור? לא!! האם דרשת מעצמך?? אממ..כן!! ומה גם שהוספת דרשות!..``רק חבל ששכחת להשתוות ללשון המדרש האומר לפני ``דבר אחר````

ב.ציטוט : ````א`` הצהרת בלפור והחלטת האו``ם הן ``רישיון האומות`` לתקומתנו ``וסר פחד השבועות``.
``ב`` אומות העולם הפרו מצידם את השבועה לבל ``ישתעבדו בישראל יותר מדי``, ובטל ה`הסכם` ההדדי.
``ג`` ובכלל, כל השבועות הללו אינן מוזכרות בספרי הלכה, ואינן אלא דברי אגדה בלתי מחייבים. ועוד... ``
לא ענית לאף אחת מקושיותי על אלו..ולא השמעת לי ``לא אתה ולא בעל המאמר`` שום דבר ולא כלום מה - ``ועוד..`` המקנח בסוף.

ג.ולסוגריים שלי ``שהתחילו כך :``או כן..אם כבר אמרנו את המילים `איפה זה כתוב` נדבר בזה עכשיו```` לא התיחחסת כלל..ומה גם שאתה לוקה בזה ביותר..
ציטוט:``שלוש השבועות הן אגדה מופרכת שהושתלה במורשתינו על ידי הנוצרים הראשונים`` מקור - ? אין! ראיה? אין
ציטוט: ``אגב, מה שראה חלוץ ``חילוני`` פשוט אחד בניבכי רגביה של ארץ ישראל עת פלח את תלמיה להוצי ממנה פרי ויבול לא ראה גדול גדולי התורה בין ההררי גוויליו התלמודיים בגולה.`` מקור? הבנה? הסבר? אין! אין! אין!!! ...סברא אישית עצמית לחלוטין היכולה להיות דומה לדעה של כל הוגה גוי חסר הכוונה וידע אלקי או סתם עיתונאי..ומה גם שחוץ ממשפט גדול ומנופח אפילו תוכן הדברים אינו מובן ``כלומר יותר נכון אינו קיים``
ציטוט : ``יש ועבד ושפחה רואים גדולות ונצורות יותר מכל גדול בישראל שלפני עשרות ומאות שנים ``
נו נו..כבר הבנת את הרעיון..תביא מקורות..ותביא ראיות חבוב!!
ולענין השפחה ובן בוזי...הנה ידוע הוא מספר ההלכות המחויבת בה שפחה הוא נמוך וגם שבלימוד תורה אינה עוסקת...
ולדבריך מכאן ``ראתה שפחה על הים מה שלא ראה ``בן בוזי```` הראיה שאתה וכמותך יכולים לחלוק על כל אחד?
ולכריע בדעתם הדלה על פי ראיתם הצרה``ואין זה בא לפגוע או להעליב אלא קאי גם עלי שהרי ביחס לגדולי ישראל לכולנו ראיה צרה להפליא`` את המציאות?

אם כך ראיתך סותרת את עצמה...כי מה שהחסד האלקי בחר להשפיע לה אורות ונפלאות לאחוז בהם לפי שעה כי כך רצונו להשפיע.
אם כן..וכי סלקא דעתך שלאחר ארבעה חודשים מקריעת ים סוף למשל..ותצוץ שאלה הילכתית בבשר וחלב,ויהיה בשטח נביא גדול בתורה כראוי לנביא הדומה ל``בן בוזי`` וגם השפחה...האם השפחה היא זאת שתקבע את ההלכה?

וסוף כל סוף הראיה המוחצת נמצאת בדברי ששוב לא דקדקת בהם:
``והנה..אשמח מאוד לקבל מכם הפניות לספרים של הרבנים קוק וגדולים אחרים על המושגים `אתחלתא דגאולה` ותשובת {אמיתיות ורציניות} מהי מרידה באומות ומה לא?
ומספר ההפניות [לספרים!!!] המצומצם שאקבל פה היא היא תהיה ההוכחה לדברי``

ד.והיא הקשה והמעליבה מכולן..היא היא שדרכה הגעתי חזרה לפה..
המאמר החדש והנפלא שלו:
מנהגים טורדניים לבאי חתונות
הוא המוכיח במי מדובר שזה בדיוק אותו ``ינוקא`` שתיארתי ``שאגב גם בהחלט בוכה``

ותחסרהו מעט מאלוקים - משה אהרון נווה עמל הרצליה , 01/06/2011
אין לי אשליה'' שהפעם אשכנע במשהו'' ובכל זאת עוד ``פך`` קטן .
זה עתה שמענו: כי בתרומת איברים שבו לחיים מספר ילדים....
ועתה אם מותר לשאול
האם כשהיו אומרים לגדולי ישראל שלפני מאה ואלף שנים. כי אך בהחלטת אדם'' ואדם מזדמן כל שהוא'' יגזר דינו של מי שכבר אבד לו ליבו לחיים.
האם לא היו משיבים הם כי רק בימות המשיח''אם בכלל'' יהיה כן.
כשהאדם יגיע לכלל : ``ותחסרהו מעט מאלוקים``'' יהיה בהחלטתו כדי להחיות אנשים שהם בחזקת מתים וודאיים.
וכל זה לא באנו לומר אלא זאת:
שמי המקדש אך את פסיקותיהם של גדולי ישראל לדורותיהם ואיננו משקלל את הדברים בערך המוסף של היום בבחינת : ``וידעת היום``. הוא לא פחות'' מכחיש למעשה את מעשיה הכבירים של ההשגחה בעת הזאת של הגאולה
הגיע הזמן לומר ללא מורא גם גדולי ישראל יכולים לטעות - משה אהרון נווה עמל הרצליה, 29/05/2011
לגיא, זה המגיב מעלי
לקחה הגדול של תורת ישראל, שאין ילוד אישה אשר לא יטעה. ומי לנו כמשה ואהרון שאותם בכוונת מכוון, העמידה התורה גם אל עמוד הקלון ולא פחות תחת התוית הקשה של : ``מועלים``.
והנה ואתה שכמותך מנפנפים בגדולי ישראל שאין טעות יכולה להיות נחלתם
ולא היא !
אם משה ואהרון טעו
כל הגדולים שלאחריהם, בימי חלדם, כל אחד טעה לפחות עשר פעמים יותר עלי אדמות .
ואתם הקרויים ``חרדים`` לא תניחו למציאות להאיר את טעותם של מי מגדולי ישראל. וכך אתם גם גומלים להם רעה .
כך או כך, ראוי היה שתדע, כי לא בכדי ראתה שפחה על הים מה שלא ראה ``בן בוזי``. שהרי גם על שפת הים - דאתחלתא דגאולה, יש ועבד ושפחה רואים גדולות ונצורות יותר מכל גדול בישראל שלפני עשרות ומאות שנים.
אגב, מה שראה חלוץ ``חילוני`` פשוט אחד בניבכי רגביה של ארץ ישראל עת פלח את תלמיה להוצי ממנה פרי ויבול לא ראה גדול גדולי התורה בין ההררי גוויליו התלמודיים בגולה.
על כל פנים, אוי לכם, שאתם מקדשים אך את העבר ואת גדוליו ואין אתם נותנים עינכם בחול הזהוב שעל ``שפת הים`` הזורה אלף נגוהות מאירים ומזהירים
כזוהר הרקיע
הנה ההבדל בין ההשקפה החרדית ל.. - גיא, 27/05/2011
מה שעכשיו אנחנו רואים מול העניים...
ומהו ההבדל?
בעלי ההשקפה החרדית כשהם מסבירים את הנימוקים..כגון ``מרידה באומות`` ואחרים..גם על נושאים אחרים
הם מודרכים ומונהגים ע``י גדולי עולם הרבנים הגדולים(לא שאין כאלה במחנה השני ח``ו) ומפיהם אנו אומרים את הסברות
וגם אם לא על כל דבר דברו הרועים במפורש...אנו צאן נאמן!! ומקפידים לצטט ולהביא כל הסברות מדבריהם של רבותנו

לא כן המאמר הזה (המשקף את כל השאר כפי שאפשר להוכיח בקלות) אשר כל כולו מלא סברות `עצמיות` ו`אישיות` אשר מתחיל בלפסול את דברי חז``ל הקדושים בלי שום פחד
בקלות דעת ושטחיות בלתי נבסלת
לא טרח לכתוב יותר משלשה משפטים (ממש כפשוטו..אין שם יותר משלשה) וביטל את דברי חז``ל מהעיקר...
ספרים שלמים נתחברו על ידי המובחרים שבגאונים בכל דור ודור ובהתחבטויות לגבי מתי דברי חז``ל עדיין תקפים או לא? היו מעמיקים הדיון ומאריכים לאין ערוך
אבל חברינו פה כבר הכריע!

איני בא להכנס לגופו של ענין או להביע את דעתי בנושא כלל (ואני אישית חושב שצריכים לבנות בירושלים) אני רק בא למחות בדרך המשא ומתן הבלתי נסבלת במאמרים אלו אשר השטחיות בהם שופעת קלות הראש שכנגד דברי חז``ל כאן או כנגד רבנים גדולים לכאן או לכאן אינה הולמת
והנה לדבריו...
הצהרת בלפור היתה ב-1917 והבריטים היו ``כובש`` אימפריליסטי בארץ..מה נותן להם את הזכות לתת לנו את ``מדינת פלסתין`` הכבושה? זה כמו שנכבוש את ספרד ונגיד שאנו מסכימים לתת אותה לצרפתים...
ומי אמר ששאר העולם הסכים?
וגם אם כן...זה לא כולל את ירושלים ובודאי שכח החלטת האו``ם (אשר הזכרת) חשובה וחזקה מזו והיא אינה מאפשרת לנו אלא את גבולות 48 ואז כל שכן שבניה בירושלים היא מרידה באומות!!
ואתה בעצמך הבאת הראיה לכך!

ולגבי ``שלא ישתעבדו בישראל יותר מדי``
יש לך מושג מהו היותר מדי הזה? איפה הגבול?
הרי התעללו בנו במשך דורות..ברציחות ,בזיזות גירושים,גזירות , שפיכות דמים בלי סוף...
שיר השירים נכתב הרי לפני החורבנות לך ועיין בספרים ותגיע למליוני מליונים שנהרגו..הרבה יותר מבשואה!! ולא מצינו שכנגד זה אמר הקב``ה `מספיק` ועורר את בנין הארץ או שלח סיעתא דשמיא לזה...(שהרי לשיטתך `זה כנגד זה` וכך היה צריך לקרות)
{וכל זה הוא רק לפי שיטת לימודך השטחית שהשבועה שמדובר עליה בשיר השירים ``הושבעה`` רק אחרי שנכתב ספר שיר השירים}
וגם אם כן...נאמר ש`עלית למרום שבית שבי` וגלית ועמדת על עומק דעתם של חז``ל ועומק דעתו של הקב``ה מה זה נקרא ``יותר מדי``...ובאמת ע``י השואה שבועה הופרה והם לא קימו את שבועתם
הרי מה שהם לא קימו זה כנגד הקב``ה..ושבועתנו שלנו..גם היא רק כנגד הקדוש ברוך הוא..
משל:
משל לנדבן עשיר שהיה עוזר ומלווה העניים הרבה..נתן שתי הלואות לשני אשנים שנצרכו לכך..לראשון אמר `זכור אני מלוה לך בתנאי שתחזיר לי הכל בשטיחי בד` שחייט היה עיסוקו..ולשני אמר `זכור אתה מחזיר לי כל הסכום בשווי של רהיטים משובחים` כי הוא היה נגר...לימים ברח החייט בלי לשלם החוב ונצרך אותו העשיר שכבר התחיל להדלדל בנכסיו את החזר החוב מהנגר כדי לסחור בו..וזה אמר לו: `איני חייב לך כלום שהרי החייט ברח ולא שילם כלום` - טענה מגוחכת כזאת אומר אתה!

לגבי הטענה שהלישית אין לי רצון להגיב ...איפה זה כתוב המסקנה המעניינת הזאת שלך? (או כן..אם כבר אמרנו את המילים `איפה זה כתוב` נדבר בזה עכשיו..כמו שאמרתי..אין אני נכנס לגופן של דברים יתכן ובאמת אדוננו צודק..ואין זה נקרא מרידה באומות ואדרבא זוהי `אתחלתא דגאולה` והכל רשום בספרי הרבנים הגדולים בראיות חותכות לשבעים פנים...ואין באמת שום `הבדל` בהשקפה כמו שכתבתי בכותרת [כלומר הבדל באופי ובמעלה] כי אלו ואלו דברי אלוקים חיים שהכל מתורתינו הקדושה [מה שאינו כן בהפרש עם השקפות הגוים י``ש] רק שהתכוונתי להבדל שבין `נושאי ההשקפה` ..הנה עיננו הרואות מולנו כי יש אשר לא מבינים בכלל את המושג הזה של `איפה זה כתוב?` כל דעתם ומחשבתם דבר פרטי הוא ומנותק מתותנו הקדושה..רק שהם יודעים בע``פ לצטט מושגים גדולים ועליהם להלביש את כל הדעות העקומות שלהם..איני אומר שאין גם כאלה במחנה השני..אלא ש``מה לעשות?!`` תקראו המאמרים ותראו בעצמיכם איפה זה יותר נפוץ! והנה..אשמח מאוד לקבל מכם הפניות לספרים של הרבנים קוק וגדולים אחרים על המושגים `אתחלתא דגאולה` ותשובת {אמיתיות ורציניות} מהי מרידה באומות ומה לא?
ומספר ההפניות [לספרים!!!] המצומצם שאקבל פה היא היא תהיה ההוכחה לדברי)

מי אמר שמהלכה או מדרש לא לומדים הלכות?
או עד כדי כך ש`אינם מחייבים כלל`?
אתה כבר קרוב וגובל ב`כפירה`
ועכ``פ מידי זלזול מחריד לא נפקא
ו`אוי להם לבריות מעלבונה של תורה`

ולגבי מי שהגיב מעלי כבר קטונתי מלהגיב...עם תנאים שכבר דורשים פסוקים לבד (ד``א הוא לא התנא היחיד לצערי) איני מתמודד

אבל שוב...שאלת שאלות יפות...
מדברי רש``י:אם תעירו ואם תעוררו. שתי שבועות בכל אחת (עיין שם בגמרא)
גמרא: בצבאות או באילות השדה אמר רבי אלעזר אמר להם הקב``ה לישראל אם אתם מקיימין את השבועה מוטב ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה

ולא באתי אלא להביא את הדברים כאילם ולא לחלוק על התנאים שלנו חלילה
האגדה המופרכת שהרסה לנו את ההסטוריה - משה אהרון נווה עמל הרצליה, 27/05/2011
שלוש השבועות הן אגדה מופרכת שהושתלה במורשתינו על ידי הנוצרים הראשונים .שכך עלתה בידם והם אבדו אותנו לדעת כאלפיים שנה ועד שטפחו על פנינו והוכיחו לנו עד כמה הרציונאל של השבועות מופרך מיסודו בכך שלא רק לא חדלו מלשעבד אותנו יותר מדי אלא טבחו בנו שוב ושוב עד לשחיטה הגדולה מכולן -
השואה האיומה.
ממתיי משביעים :
``בצבאות`` או ``איילות השדה``.
למה הכפל : ``תעירו`` ו``תעוררו``.
ומההיא אותה מחלת האהבה : ``חולת אהבה``.
אלא השבועה ב``צבאות`` ו``אילות השדה`` מרמזת אליגורית על יסודות ההתנחלות והורשת הארץ :
``צבא`` - כח מגמן עצמאי.
``אילות השדה``: הכח וההכשרה להתקשר לאדמה ולהפריח השממה.
שהרי שניים אלה הם הם הסימנים הכי מובהקים ל :``אהבה שתחפץ``.
לא בכדי בשניים אלה כזבו ומכזבים כל אותם המחזיקים ``בשבועות`` ואשר על כן גם כדי להעמידם על טעותם ברר לו הקב``ה דווקא את הציונים ``החילניים`` שיעוררו את שני יסודות אלו.
ועוד:
``אז היינו ``חולים`` באותה המחלה של ``אהבת האני``.
אותו היסוד הנמשך שהביא עלינו גם לכתחילה את חורבן בית שני.
שבמצוות : ``ואהבת לריעך כמוך`` נותרנו אך באהבת האני ולא שכללנו אהבתינו גם לגבי הריע בבחינת ``כמוך``.
ובזה גם טמון סוד המשך גאולתינו גם עתה
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על ''השבעתי אתכם (ל)בנות ירושלים''
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines