מאמר נפלא - ``... לבוא בפניך במצור``
- משה אהרון, נוה עמל הרצליה, 20/01/2011
``כי האדם עץ השדה``.
דגש על : ``האדם`` וה``שדה``.
שכדי להטיב ולממש את זהותך ויעודך כ``אדם``, תהיה כ``עץ השדה`` דווקא , בשונה מ``עץ הגן``. שעץ השדה הוא יחד עם כולם ופתוח לכל.
ואכן יצחק יצא לשוח בשדה . דומה היה כעץ השדה ששח בפני הרוח לכל עבר שנצרך . ליתן מעצמו לכלל ובכך הפיג את צערו ועצבונו על מות אימו ובטרם זכה ל``מילוי`` של אהבת הרעיה.
ואכן גם התורה הקדושה מרמזת על הקשר האמיץ שבין הנתינה כעץ לבין שמחת חיים של ממש, כפי שהבותב הנכבד הטיב כל כך לתאר במאמר זה.
שהרי המשך הכתוב הוא : ``לבוא בפניך במצור``.
הנה כי כן, כשאתה שרוי במיצר - במצור הבא ומתבטא בפניך הנפולות, זכור את העיקרון כאמור של ``היותך אדם כעץ השדה.....כחלק ממרקם מושלם ה``שדה`` כולו, שנשלט גם על ידי ``שדי``
ואכן אחת הפרשיות הכי חשובות בתורה פרשת המתקת המים במרה דומה שמשמעותה המכרעת,נעלמה מעינינו.
דווקא לפני מתן תורה בבחינת דרך ארץ שקדמה לתורה ביקש הקב``ה להעביר לנו חוק ומשפט יסודי - חוקתי בבחינת אושיית מסד של בריאה ערך של ברזל שלא ישתנה לעולם של עשיית הטוב והישר. ואשר משמעותו הערכי והמעשית הינה
כי לעולם, כשמיים של תורה הם כמרים לבני האדם, מצווה כל ``משה`` שבדורו לקחת ,``עץ, [ה``אדם``] ולהמתיק המיים.
כי כל מהותה של התורה שה``אדם`` וכל אדם באשר הוא אדם הוא מרכזה והוא נשמת אפה, ובלעדיה תמיד מימיה יהיו מרים
|